Zkušenost s lékem Wellbutrin

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Iška 1311
97 příspěvků 18.10.12 07:54
Zkušenost s lékem Wellbutrin

Dobrý den, lékařka mi předepsala částečně na deprese a částečně jako podporu proti kouření lék Wellbutrin. Začínala jsem s jednou čtvrtinou léku. Ihned se objevily silné bolesti hlavy, které zmizely cca po 10 dnech. Postupným zvyšováním dávkování jsem se dostala až na nynější 1 tbl. denně. Několik dní mám nepříjemné pocení a hučení v hlavě ( jako když si pěkně přikládám pod kotel…). Chtěla bych vědět, zda toto může být zapříčiněno tímto lékem anebo mám hledat příčinu jinde. Taky by mě zajímalo, jestli je tento lék návykový. Předem děkuji za odpověď. 8)

Reakce:
 
wika
2 příspěvky 16.11.12 13:43

Dobrý den, já ho užívám cca 6let začala jsem na 1tabl. ráno a po 4letech mi to zvedla na 2tabl.za den. Tu druhou beru v odstupu 8h…nejpoz.do 16h odpol.Ale půlit a čtvrtit se to v žádném případě nesmí…to mě právě zarazilo, jak jste to tu psala. Protože tím narušíte tu ochranou vrstvu. Vím, že doktorka mi to přímo zakázala, že se to nesmí!!!
Já už si moc nepamatuju, jaké jsem měla ze začátku nežádoucí účinky, ale s tím pocením určitě asi počítejte do budoucnosti…mě teda asi tohle jediné zbylo…a je to dost nepříjemné, potím se šíleně, ikdyž je mi zima…stále mám mokré trička pod pažemy..je to velice nepříjemné. Ale na druhou stranu mi zase pomáhá od mých problémů.
Tak držím palce, pěkný den

 
Iška 1311
97 příspěvků 21.11.12 12:27
to: Wika

Děkuji za Vaši zkušenost. Musím se poradit s lékařkou, protože to pocení je fakt nepříjemné. Snad horší, než potíže, proti nimž by měl lék působit. Vám hodně štěstí, Iška. :) :) :)

 
wika
2 příspěvky 21.11.12 14:16

Dobrý den, já ho užívat musím ¨¨¨¨¨bez něj bych to nezvládala, tak to pocení se snažím co nejvíce eliminovat…dobrou hygienou, antiperspiran­ty…nejvíce mi účinkují ty sprejové…(Adidas a Rexona) a slyšela jsem, že se dělají i nějaké vložky do podpaží???Tak si to chci pořídit. Tak uvidím. Ale návykový asi není…moje lékařka mi to říkala. Jen, když ho budete vysazovat, tak pak budete mít abst. příznaky, ale ty jsou vždy při vysazení antidepresiv…ale záleží na každém jedinci…každý je jiný…taky držím palce :-)

 
anonym10  12.12.12 18:31

Já jsem wellbutrin užíval asi půl roku proti depresím. Chvíli to bylo fajn, ale pak začalo peklo na zemi. Zapomeňte na antidepresiva. Antidepresiva vám MOŽNÁ vyléčí symptomy, ale určitě ne příčinu. A to je špatně, moc špatně.

 
Iška 1311
97 příspěvků 19.12.12 08:21

Dobrý den, zajímalo by mě, co myslíte pojmem " peklo na zemi". Já beru W. půl roku a nyní jsem už jen na polovině tablety denně. Cítím se výborně, hlavně jsem aktivnější ( mám nízký tlak a problémy s tím spojené). Při tomto sníženém dávkování mi ustaly i potíže s nadměrným pocením. W. mi byl předepsán primárně na abstinenční příznaky při přestávání kouřit. Nekouřím už skoro rok, tak mám naději, že se této medikace zbavím. K lékařce jdu v lednu, tak uvidím. Sama to ukončit se bojím.
Jinak s Vámi souhlasím, že léky jsou jen jakási první pomoc. Můj názor je, že po odeznění akutních příznaků by léky měly být postupně odbourány za současné indikace psychoterapie. Pro doktora je bohužel někdy jednodušší předepsat chemii :cert:, než k pacientovi zaujmout lidský přístup. :?

 
koandy  08.04.13 09:45
Wellbutrin je O.K.

Prošla jsme několika závislostmi a nakonec skončila s těžkými depresemi, několikrát jsem byla tak na dně, že jsem pomýšlela na sebevraždu. :evil: Navíc jsem žila s psychopatem, který mě tahal zpět k drogám. Díky bohu jsem potkala svého současného partnera, který mě dotlačil k psychiatrovi. Vyzkoušela jsem několik antidepresiv, byla jsem ale neskutečně unavená, při poslední návštěvě mi lékař předepsal Wellbutrin a já se cítím znovu jako člověk. Mám radost ze života a znovu jsem schopna prožívat radost, smutek, vzrušení i bolest. Mám dojem, že život je O. K. :D Wellbutrin je O. K. :kytka:

 
Iška 1311
97 příspěvků 18.04.13 18:58

Koandy, přeju vám, ať se vše daří. Hodně štěstí, L.

 
alkra  26.11.13 11:39
WELLBURTIN SR reakce

Ahojky všem, jsem ráda že jsem narazila na tyto stránky. Nevím jak to napsat ale asi se trochu rozepíšu, je mi 48 let a vážím 43kg, tudíž zápasím jak s depresema tak i nabráním váhy. Jsem ale dost citlivá na AD, zkoušeli jsme Velaxin, bylo mi po něm zle a navíc jsem šíleně zhubla na 40kg, poté mi byl vysazen a brala jsem rok Dogmatil, ten mi dělal dobře ale uplně mi vynechala menses a chut na sex =0,na váhu jsem dostala mirzaten a nyní ještě WELLBURTIN SR,,po 3 dnech jsem začla mít křeče v obličeji, a brnění po celé hlavě, lékař mi řekl že mám brát denně 1/2 že mi to stačí, jenže jsem četla že se nesmí půlit, poradí mi někdo co mám dělat? jsem z toho docela zoufalá a wb až na tyhle křeče mi nic jiného nedělal, vím že to jsou vedlejšky na začátku ale jak se s tím poprat? trpím fobii ze strachu a hned za vším vidím problém, děkuji za radu, ráda bych se dostala do normálu i s wb. děkuji všem co mi můžou poradit i těm co si to jen přečetl :oops: :zed: :mavam:

 
mark678  27.06.14 18:38
puleni

Pri rozpuleni muze byt rychlejsi vstrebani, ale ja to normalne pulim

 
vysocanka1981
2 příspěvky 23.03.15 07:50

Chtela bych se zeptat za jak dlouho se vam podarilo prestat kourit, zda to bylo postupne nebo raz na raz. Dekuji Pavla

 
Iška 1311
97 příspěvků 23.03.15 13:09
vysocanka1981

Dle mých zkušeností je potřeba přestat naráz. Nejdřív si všechno ujasnit v hlavě, stanovit den D a pak s tím normálně seknout.
Postupné snižování - to je jen prodloužení trápení. Ale každý to můžeme mít jinak. Přeju hodně štěstí. :)

 
vysocanka1981
2 příspěvky 24.03.15 11:53

Jojo tomu ja verim ze je to tak nej. problem je ze jsem v ohromnem psychickem napeti diky synovi s detskym autismem… nechci se na to vymlouvat, ale nejak mi to nejde zkratka s tim sehknout

 
Iška 1311
97 příspěvků 25.03.15 05:23

Pokud jste opravdu rozhodnuta s tím seknout, zkuste protikuřáckou poradnu. Anebo i obvoďák může případně napsat Champix. Je to drahé, ale pomáhá. O Wellbutrinu se taky říká ( mimo jiné), že snižuje chuť na cigarety. Nikotinové náhražky jsou jen drahé šidítko.
Držím palečky. :) :)

 
IvaVal  31.03.15 13:04
Champix

V lednu 2008 jsem se přihlásila do „protikuřácké“ poradny s tím, že chci Champix.
Od začátku března 2008 dosud díky tomuto pomocníkovi nekouřím. Užívala jsem ho cca 5 měsíců.
Na nekouření bezvadné.

 
ZarmdalHens
1 příspěvek 12.09.15 16:51
Wellbutrin - prvá pomoc pri závislostiach na liekoch

Ja užívam wellbutrin 8 deň. Bol mi predpísaný na znižovanie abstinenčných príznakov po lieku Coaxil, na ktorom som bol závislý asi 2 roky. Zdá sa, že mi pomáha, pretože za týchto 8 dní som z 20 tabl. Coaxilu klesol na 8 tabl. pričom sa cítim dobre a som bez abstinenčných príznakov. Bez Wellbutrinu by som v žiadnom prípade takýto pokrok neurobil…

 
Kuřák  04.03.16 16:59
Kouření

Ja zacal s kourenim v 40-tce a sem spokojen. Taky pouzivam zvykaci a snupaci tabak. To kvuli depresi. Tu sem nejdrive zahanel alkoholem, ale neosvedcilo se mi to. Skoncil sem na ambulantnim protialk. leceni. Doktor mi na depresi predepsal nejdrive citalec, pak escitil, alventu a ted mam wellbutrin. A jeste mirzaten. Od toho sem pribral 25 kilo. Nic mi nezabira. A ted to nejdulezitejsi: puvodcem moji deprese je manzelka, ktera ma psychopatickou poruchu osobnosti. Pokud nevite co to je, radim prostudovat a pochopite mou situaci. Na takove lidi si vsichni dejte pozor!

 
Killy  28.07.16 23:56

Já můžu Welbutrin doporučit všem, kdo potřebují nakopnout. Po letech na SSRi (cipralex) jsem se dostal do útlumu, deprese a letargie, byl jsem schopný celý den prospat. Díky Wellbutrinu jsem vstal z postele, začal znovu sportovat, zajímat se o svět kolem sebe ;-) Nechutenství nepociťuju, spíš naopak, ani se nijak zvlášť nepotím, jen lehká nervozita a ze začátku nespavost… Stačí mi bohatě 150mg (1tbl) ráno a lítám celý den jak motorová myš.

 Váš příspěvek