Vynechání tepu

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
lucinka22
4 příspěvky 30.01.11 00:42
vynechání tepu

Dobrý večer,ráda bych přispěla do této diskuze a pevně věřím, že se někdo najde, kdo má podobné potíže jako já. Již dlouhou dobu mě obtěžuje občasné vynechání srdečního tepu. Jako např. takto:buch, buch, buch, nic, buch, buch, nic, buch, buch, buch a tak se to opakuje i několikrát za den. Jsou taky dny třeba i přes týden, kdy se mi toto vynechání nestane, ale když to začne tak to trvá třeba i několik dnů po sobě, i třeba sem tam v noci. Byla jsem na spoustu vyšetření, kde mi samozřejmě nic nezjistili, chodím pravidelně na tlak a léčím se AD pro panickou poruchu. vůbec jsem si na tyto stavy nezvykla, a pokaždé znejistím a začnu mít strach, i když teď je tento strach utlumen antidepresivy. Taky jsem zpozorovala, že se mi to stává více když si lehnu. Lékaři mě ujišťují že to není nebezpečné, ale už jsem na pokraji sil, protože mě toto vynechávaní tepů ničí a silně mi zasahuje do života. Máte někdo taky takové potíže? Budu ráda za všechny odpovědi.Lucka

Reakce:
 
brouk2
1 příspěvek 31.01.11 16:00
hyperventilace

Změny tepu jsou skutečně normální, tělo frekvencí okamžitě reaguje na všechny změny, podobně, jako se rychle mění systolický (horní) tlak krve. Právě např. při ulehnutí nebo naopak postavení se změní tlak, nároky na srdeční výdej a tělo (srdce) reaguje. „Vynechávání“ tepu je člověkem vnímáno právě ve chvíli, kdy se změní frekvence a tedy chvíli je „nepravidelná“. Nenormální by bylo, kdyby se v závislosti na námaze, pohybu nebo poloze těla frekvence tepu neměnila. Vzhledem k ostatnímu popisu bych se možná ještě zaměřil na tzv. chronický hyperventilační syndrom (chronická hyperventilace), jde o stav, který je pepříjemný, ale není nebezpečný. Člověk při něm dýchá víc a rychleji, než je potřeba a ani si to neuvědomuje. Je to spíš otázka psychiky a tímto směrem je potřeba se zaměřit. Lékaře tato varianta chronické hyperventilace málo kdy napadne a ne každý se s ní setkal. Má to logiku, protože lékaři se nejprve snaží vyloučit závažné poruchy a mezi ty chronická hyperventilace nepatří. Je obtěžující, nepříjemná, ale ne nebezpečná.

 
martina6263
3 příspěvky 01.02.11 14:18
vynechání tepu

Dobrý den,chci se s vámi podělit o mé problémy,má první návštěva pohotovosti měla tyto příznaky:bolest nohou,pocit zvětšeného jazyku,špatně se mi dýchalo a celá jsem se třásla,bylo mi na omdlení..píchli mi injekci na uklidnění,pomohla mi,tyto stavy se mi opakovaly co druhý den,dostala jsem lexaurin,když už jsem byla na pohotovosti 10×,tak mi řekli at jdu k psychiatrovi,ten mi řekl že trpím panickou atakou :-(,dále užívám lexaurin ráno a večer a nasadily jsme antidepresiva asentru,začínám ji brát3týden a doufám v to,že už konečně zabere,večer nespím,mám strach že se mi zastaví srdce,taky pocit nepravidelného bušení,celá se motám,třesu,hubnu a nemám chut na jídlo,to jsou nežádoucí účinky té asentry,které by měli postupně mizet,za 14 dní jsem zhubla2kg,pokud si budete chtít dále o problémech popovídat napište kdokoliv co má stejné nebo podobné problémy,jinak vám přeji mnoho sil a brzké uzdravení :palec:

 
lucinka22
4 příspěvky 02.02.11 09:46

Ahoj Marti, no jsme na tom asi podobně, já ž beru rok AD ale nepravidelný tep vnímám stále a stále mě to vždy znepokojí a rozruší.Ted po více jak roce se mi zase začay panické záchvaty vracet a už zase můj strach mě natolik omezuje že jsem začala zase užívat neurol, příští týden jdu k mojí psychiatričce a budu s ní tom mluvit, takže jsem zvědavá. Jinak to vynechání tepu, jak mi se to tak jeví, je strašné, ale z několika stran jsem slyšela že to není nebezpečné, ale vysvětluj to někomu jdo trpní panickou poruchou, je to jako by házel hrách na stěnu, teda alespon u mne. I tisícero ujištění mi nebude nikdy stačit a vždy když se tyto problémy objeví, vždy budu mít strach. 8-o

 
martina6263
3 příspěvky 02.02.11 11:01
vynechání tepu

Ahojky Lucko,děkuji za tvůj příspěvek,podle tvého článku jsem usoudila že ti antidepresiva nezabírají??bereš je už rok a bez přestání?a žádná změna?mě psycholožka řekla,že jakmile léky zaberou začneme vysazovat lexaurin a pokracovat asi rok a antidepresivy,že si myslí že bych se mohla do té doby ze všeho dostat :?: tak nevím můžu se zeptat co bereš za AD?taky jsi měla ze začátku nežádoucí účinky?hubnutí…po­kud ano tak ustoupilo to po čase jak píší nebo ne?děkuji za tvou odpověd :-)

 
lucinka22
4 příspěvky 02.02.11 14:45

Asi jsem to napsala špatně, antidepresiva mi pomohly docela hodně, ale u mě je asi běh na dlouhou trať, beru zoloft a nežádoucí účinky jsem měla snad jen chvíli, ale nic hrozného, nejvíce mě vadilo pocení, strašně moc jsem se potila. A jak jsem psala že mi dělá to vynechání tepu, tak měla jsem dlouhou dobu klid, a i když nepravidelný tep byl, nějak jsem to nevnímala, ale ted se to zase nějak zhoršilo, minulý týden po více jak roce jsem měla panický záchvat, kdy jsem myslela, že budu volat záchranku, ale nějak jsem to ustála. Takže nevím kde je problém, snad mi psychiatrička pomůže a v poslední době mám jinak strašně veliké problémy se spaním, chodím pozdě spát a když lehnu, tak mi trvá dlouho než usnu a ráno jsem brzy vzhůru. Jinak AD se užívají dlouhodobě, ale záleží případ na případu, někdo je užívá jenom půl roku rok a někdo i nekolik let.Vše záleží na situaci a stavu. Jinak ještě většinou AD zabírají tak až po měsíci, dříve určitě ne, takže se neboj a jdi do toho, i když se přiznám, že já jsem měla obrovský strach k vůli nežádoucím účinkům, který jsem vyčetla na internetu, ale nakonec se mi to vyhlo. Zatím pa drž se a kdyby něco tak písni.Lucka :wink:

 
martina6263
3 příspěvky 02.02.11 19:47

:-) určitě ti zase napíšu,tak hodně štěstíčka já dnes mluvila s doktorem z jedné nemocnice v Brně a udělá mi veškeré vyšetření celého těla,dá mi i strojek na celodení pozorování srdíčka,…tak už se těším :wink: ahojky

 
stania36  27.02.11 11:59
panická porucha

Ahoj holky, náhodou jsem narazila na vaši diskusi a říkala jsem si, že vás možná uklidní (nebo povzbudí) příspěvek od někoho, kdo se s vašimi problémy potýká delší dobu -
problémy se srdečním rytmem mám od puberty; tenkrát mi nediagnostikovali nic, teď po dvaceti letech konečně zaznamenali extrasystoly, které nejsou ale životu nebezpečné. Jde přesně o to vynechání rytmu, které popisujete. A k tomu trpím od dětství panickou poruchou. Bohužel málokdy má člověk to štěstí, že narazí na doktora, který s tělem posuzuje i stav psychiky, ani já to štěstí neměla, takže o souvislostech jsem se dozvěděla po mnoha letech trápení, strachu a panických ataků. Ono to není zase tak neprůhledné, kdyby to člověk sám chtěl vidět, ale jak říká Lucka - povídej to člověku s panickou poruchou…
Doporučila bych vám knihy doktora Praška (a kol.), mě aspoň uklidnily, protože jsem viděla, že v tom nejsem sama. Taky se tam dočtete, jak s tím můžete samy bojovat. Určitě je to povzbuzující.
Moje osobní rada ale je, že musíte upřímně hledat, který důvod vás tak „straší“… Protože vidím na sobě, že udržováním některých vztahů můžete taky „panikařit“ celý život…
Hodně síly. S.

 
abigale
1 příspěvek 27.02.11 12:35
tep

Ahoj holky, narazila jsem na Vaši diskuzi a ráda bych se také podělila se svými trápeními. Prý to pomáhá. Už přes rok trpím vynecháváním tepu anebo naopak zrychlením tepu na neuvěřitelných 180 - 200 za minutu. Moje maminnka je doktorka, upřímě těžce se věří vlastní krvi, i když spousta by řekla že je to super atd.. Jenže ve mě převládá pocit, že mamka mi vše říká jen aby mě utěšila. Mám přesně takové stavy jak tu popisujete. Někdy se neděje nic a někdy naopak hrůza, večer nespím, klepu se, tep na spadnutí nebo k nedohledání, blbě od žaludku, tuhnutí šíje, pocit na omdlení. Já mám k tomu pocity, že jsem smrtelně nemocná a že to není jen nějaká extrasystola nebo LGL. Beru Cipralex a k tomu Rivocor na srdce aby se mi vyrovnaly hladiny hormonů a nevypouštěl se mi tolik adrenalin z nadledvinek.Také mi pomáhá se takhle vypsat, vykecat. Potom je hned lépe. Zjistit že na tom světě nejste sami kdo trpí nějakou takovouhle podobnou poruchou.

 
kuklovajana  28.02.11 09:43
abigale píše:
Ahoj holky, narazila jsem na Vaši diskuzi a ráda bych se také podělila se svými trápeními. Prý to pomáhá. Už přes rok trpím vynecháváním tepu anebo naopak zrychlením tepu na neuvěřitelných 180 - 200 za minutu. Moje maminnka je doktorka, upřímě těžce se věří vlastní krvi, i když spousta by řekla že je to super atd.. Jenže ve mě převládá pocit, že mamka mi vše říká jen aby mě utěšila. Mám přesně takové stavy jak tu popisujete. Někdy se neděje nic a někdy naopak hrůza, večer nespím, klepu se, tep na spadnutí nebo k nedohledání, blbě od žaludku, tuhnutí šíje, pocit na omdlení. Já mám k tomu pocity, že jsem smrtelně nemocná a že to není jen nějaká extrasystola nebo LGL. Beru Cipralex a k tomu Rivocor na srdce aby se mi vyrovnaly hladiny hormonů a nevypouštěl se mi tolik adrenalin z nadledvinek.Také mi pomáhá se takhle vypsat, vykecat. Potom je hned lépe. Zjistit že na tom světě nejste sami kdo trpí nějakou takovouhle podobnou poruchou.
 
Poměnkova Marie
1 příspěvek 01.03.11 14:46
Vynechání tepu

Ahoj Lucko!Mě se to stává také.Většinou v klidu,když jdu spát.Je to psychika.Ničeho se neobávejte a dejte na rady psychiatra.Já beru AD Serlift UŽ 9 let, sice malou dávku,abych se vyvarovala depresí .Protože je to o pohodě.Obklopte se dobrými lidmi a bude vám fajn.Jinak jsem vám vyložila karty a ty máte opravdu skvělé.Zdravíčko a také kartu dlouhověkosti.Mějte se hezky a někdy nashle Marie

 
Ilja  18.03.11 02:31

Ahoj vím jaká to je mě to začalo cca před 10 lety a dodnes se toho nemohu zbavit jen mě mrzí že nám neumějí pomoci ten strach a panika mě jistě připravili o dalších 10 let života tak se cítím .Přál bych si žít normálně třeba v chudobě ale normálně aby vše co udělám závyselo na mě, a né na tom jak se každý den cítím mizerně :-(

 
Michaela1988  14.04.11 11:57

Dobrý den,
Ctu tady Vaše příspěvky a musím říct že mám podobný problém s vynecháním tepu, někdy když jsem ve stresu tak mi srdce bouchne jinak než má je to nepříjemný posit, ale horší je že se mi stává že mi tep vyletí z ničeho nic až na 180 za minutu. Je to strašný pocit mám potom strach že umřu že jsem sama a pocit úzkosti je hrozný. Žádné léky neberu, protože lékařka mi normálním poslechem nic nezjistila, tlak mám nizký. Tak pak tedy nevím jestli je to jen v mé hlavě a že si to zpusobuji sama a stresem. Každopádně nikdy nejsme sami kdo má takové problémy jen je třeba o tom s někým mluvit.

hezký den Michaela

 
julana  22.07.11 12:03
arytmie

Ahoj, taky mám takové ataky zrychleného tepu a takového toho přeskočení. Roky jsem chodila po doktorech, připadala si absolutně jak simulant. Vyměnila jsem obvoďačku,vydupala si Holtera.Až nyní se zachytily extrasystoly a tachykardie. Dostala jsem Betaloc, beru ho týden, ale dnes po ránu jsem zase měla tep 124, strašně jsem pociťovala silné bušení,měla ledové ruce i nohy, tlak lehce vyšší a takový ten stav, co se těžko popisuje neklid, horší zaostřování, malátnost…uklidnilo se to asi až za hodinu. Hrozně mě tyto stavy vysilují a ubírají chuť do života. Nejhorší je, že s tím člověk musí do práce…a z tama nemůžete utíkat každý den…Kolikrát se ploužím kolem stolu,abych sebou nesekla. Nevím proč, ale mám pocit, že nejhorší je to po ránu po snídani a pak po obědě. Potom problémy s usínáním a probuzení se uprostřed noci…a pak se člověk převaluje ze dvě hodinky. Už si se sebou nevím rady. Štítnou žlázu mám pod kontrolou (snížená funkce Euthyrox). Trpím panickou poruchou. Vím, že jsem si tím přivodila i ty potíže se srdcem. Nicméně nevím, jak se uklidnit, jak všechno brát s nadhledem. Ataky mě přepadají, i když mi třeba měří EKG…nemůžu ležet, přepádá mě panika.Mám strach z každého vyšetření, nenávidím to. Jsem ze sebe zklamaná a zoufalá. Nemůžu nikam s dětma, protože mám pocit, že se mi tam udělá někde zle…

 
icky  30.08.11 14:53
icky

Ahojky mam take takove problemy ale bojim se jit k psychijatrovi mam pocit vynechavani srdce nebo pocity na omdleni take se bojim zastavy ale nemam odvahu tam zajit mam teda od obvodniho leky na sklidneni oxazepam ale take se ho bojim uzivat.jestli neoptravuju tak pisni

 
KARI2  30.08.11 19:14
extrasystoly

Icky,ahoj!Určitě neodkládej návštěvu psychiatra,je to ta nejlepší volba než takovéhle trápení.Určitě je dobré nechat si pro vlastní pocit srdíčko dát vyšetřit.Můžu z vlastní zkušenosti říct,že to je fakt hnusnej pocit,je to opravdu ze stresu a já jsem si to tak krásně rozjela,že mi to dělá třeba celý den.Na panickou poruchu se léčím už několikátý rok,takže bych mohla vyprávět.AD už jsem 2 roky nebrala,ale teď jak jsem je hezky zase nasadila a to bez nějakých výčitek.Věř mi,dělá ve zdravotnictví a AD jsou menší zlo než nejít vůbec nikam a takhle se trápit.Léky jsou nenávykové,sice zabírají až za delší dobu,ale pomůžou.

 
Jericho  01.12.11 06:44
BZD

Hlavně ten Lexaurin nebo jiné benzodiazepiny rychle vysaďte, nebo budete mít problémy daleko větší, než je vpodstatě neškodá ač velmi nepříjemná panická ataka. Když u panické poruchy medikaci, pak SSRI antidepresiva, Asentra je vhodná. BZD se dávají na překlenutí doby, než AD začnou působit, ale je potřeba o nich vědět, že je to velké svinstvo. AD samotné také fungují jen velmi omezeně, potřebujete psychoterapii, dobře a dlouhodobě funguje KBT.

 
Nik1981  05.01.12 16:48
Mdloby

Dobrý den také mám občas takové potíže.Je to vždy když jedu v autobuse a nemusí být ani plný.Jak jedu někam autobusem tak je mi na omdlení a buší mi srdce,a mám pocit jako kdyby mi i přestalo tlouct.Nikde jsem u lékaře ještě nebyla a léky žádné také neberu.Říkám si že když je to jen v autobuse..nikam moc často autobusem nejezdím.

 
Jericho  06.01.12 06:56

Váš stav připomíná spíše specifickou fóbii, ale to je potřeba zmapovat řádně a podrobně. Není to na léky, je to na klinického psychologa.

 
Jarzima
1 příspěvek 28.02.12 12:14
Aritmie

Chtěla bych na toto téma také přispět. Je mi už téměř 66let. Během loňského roku se mi vyskytly občas potíže s vynecháním tepu. Přitom jsem cítila velmi nepříjemný pocit na hrudi, vždy se to podle toho pocitu dalo poznat. Vše se stupňovalo, bylo to častěji a letos v lednu se mi to stávalo hodně často a trvalo to i celou noc a naposledy od rána do 14 hod, kdy jsem šla k lékaři, protože mě vyděsil rychlý tep - měla jsem 146 za min. a lítal mi krevní tlak. Ten mě okamžitě poslal záchrankou do nemocnice na akutní fibrilaci síní. Na EKG se skutečně potvrdila paroxysmální(záchva­tovitá) fibrilace síní. V nemocnici jsem byla 3 dny, kde mi vše srovnali a šla jsem s doporučenými léky domů. Užívám Rytmonorm 150 mg a Anopyrin 100. Prvních 14 dní mi bylo výborně ale pak se mi ten stav zase dostavil, vzala jsem tedy o l tabletu víc - to mi doporučili v nemocnici. Pak se mi problém začal dostavovat 3 dny za sebou vždy kolem 13 - 14 hod. Chytla mě také panika a volala jsem do nemocnice na ambulanci, tam si p. doktorka našla mojí zprávu na počítači a říkala, že bude asi dobré brát ten lék ještě v poledne, že v nemocnici začínají s tou nejnižší dávkou a pak lze upravit. Ta dávka co mi doporučili byla skutečně nízká, na tom příbalovém letáku je nejnižší napsaná 450 mg za den. Důvod mých potíží byly veliké stresy v životě, ztráty blízkych - syna ve 21 letech při autonehodě, kdy jel jako spolujezdec, do půl roku obou rodičů a za 10 let i manžela. Ke stresům jsem teď strašně náchylná, vše mě vyvede z míry, i když se mě to bezprostředně netýká, jen někoho z rodiny nebo rodiny vnuka, nedokážu se stresem bojovat. Mám už 20 let Lexaurin, ale beru ho málokdy, bojím se závislosti, i když mi pomáhá. Spíše mám problém s nespavostí, i to ho někdy požiji. Tak to je můj příběh.

 
sherylka  12.05.12 12:54
panika a bušení

Ahoj všem, také jsem se rozhodla přispět. asi nemá cenu tady vypisovat mé potížem jsou ve své podstatě podobné vašim, panická ataka, bušení ne, ale to vynechávání tepu jak vyšité. také jsem měla holter, nic nenašli. spíš bych chtěla napsat o tom, co mě pomohlo, nebo pomáhá. beru AD znovu přes rok, předtím 2 roky a potom cca 6 let pauza. Takže před rokem znovu. Když mne popadne panika, mám příšerný strach a jsem jak paralyzovaná a absolutně neschopná cokoliv dělat …ted se nesmejte prosim, mám strach, že umřu. paniky jaké mám ted se ale nedají srovnat s tím, co jsme zažila dřív a v životě. První panická ataka byla ve 23 a je mi 48, takže vím, o čem píšu. ale měla jsem tak 8 nebo 9 let pokoj. Nemuzu cestovat do ciziny, nikam se diky te zasrane atace nepodivam…
No…
Chci vás asi uklidnit …je to hrozná situace, ale je z ní východisko, zkuste něco samy a nespoléhejte se jen na léky…ale hlavně a především na SEBE. Já vím, mě se to ted píše…ale strach má velké oči, já bych řekla obrovské!!! :-)
ano, je fajn mít u sebe blízkou osobu, ale…je pokaždé možné aby s vámi někdo byl? a nebojíte se, že člověk, který takové potíže nezná, se s vámi za chvíli přestane stýkat, prostě z nějakého důvodu.....neumíte si představit, co jsem si prožívala a vživotě převážně sama, protožel lidi, kteří nezažili, fakt nepochopí, ani nejbližší.
No…při takové situaci je dobré se odreagovat…holky, ženy, dívky…i muži…dýchej­te!!! je to děsně důležité, strach vás paralyzuje, ale dýchejte prosím a nebojte se… výborné je dýchat do břicha, dlouze, pomalu a vyfukovat nahlas pusou (proč myslíte, že ve filmech dýchají do sáčku? :-)
dále…je dobrá část z autogenního tréninkum natrénovat si určité věci, které vás zaručeně odreagují. Pokud máte možnost si něco o autogenním tréninku sehnat - udělejte to. Kniha MUDR. Praška a kolektivu Panická ataka je také dobrá. Dále…pomohlo a pomáhá mi fyzické cvičení, ted jsme zacala chodit na Pilates a také jsem loni v červenci přešla na bezlepkovou dietu. Lepek je alergen a u labiních lidí fakt dělá neplechu.
Cítím se lépe, jak fyzicky, tak psychicky. Déle - beru hořčík, B-komplex forte a…hnusný rybí tuk . v kapslích naštěstí, ale…nedám na něj dopustit fakt. zlepšil se mi titnitus, nepadají vlasy a má vliv na srdce a cévy…já fakt doporučuju. Co se týká těch AD, já beru 10 mg Citalonu, co je prý čajíček a pro děti…bráním se tomu začít zase brát 20 mg…i to je slušné, hodně…prý.
Možná máme panickou ataku doživotně…ale dá se dostat po kontrolu a dá se s ní žít, je to třeba jako lupénka, nebo atopický ekzém
držím vám palce :-)

 
davidvastty  18.08.12 01:31
hyperventilace

Ahoj lidi, je tomu asi 2 hodky co me privezla sanitka dom. V centru prahy jsem dostal zachvat ventilace: motani hlavy spatne dychani krece brneni a mnoho dalsich. Je mi 22 let a trpim timto syndromem uz asi 7 let. drive to bylo na zacatcich hrozne, myslel jsem ze umru…ale postupem casu jsem zjistil ze to je nemoc zpusobena mnou…stres, strach a mnoho dalsich. doktori mi rekli ze pri kazdem zachvatu si vzit diazepan. A le nejak jsem to nechtel brat abych si na ty prasky nezvikl. je to cele v sobe samem i to vynechavani tepu, srdce. srdce i tep jede v normalu ale sugerace je ten hlavni problem. nesmite dovolit hlave, mozku, telu aby vas ovladlo jinak je to spatne.pri techto zachvatech uz ze zkusenosti vim ze je to cele jenom v me hlave a i kdyz to vim tak v ten dany moment je to tezke premoci. je to hnusny pocit a myslite na to nejhorsi. co vam mohu poradit? kdyz to na vas, na nas prijde" tak si rict v hlave ne to je sugerace a dychat v klidu a stat si za tim v nervech ale stat. pokud to dokazete aspon na 1 minutu obstat tak ucitite ulevu asi cca 20 sekund a uvedomite si ze je to fakt ve vasi hlave. ale po tech 20 sekundach mirneho uklidnujicimo tichu ve vasim tele vas premuze zase zachvat a dojde jeste k horsimu protoze nemate dostatecnou silu mozku a vule a zaroven tela.lidi je to jen v hlave. pokud na vas budu mirit pistoli a rikat vam delej bez predemnou a otoc se a koukej na horu tak to udelate ale vubec si neuvedomite ze jdete ttreba po varicich zapalenych kamenech. jsou to nervy co jdou do mozku pri jake koliv bolesti. ale tele je na tolik dobre a nezname ze dokaze nemozne. vsechno co je tak je sugerace. bud se vilecite za 5 minut nebo 10 let a mezitim budete na milionech prascich a tabletach. rada pro vsechny ja tim trpim 7 let a co me pomaha pri zachvatech a ze je mam kazdy 2 meice jak hodinky? hodit se do klidu srat na vsechno a dychat a dychat z hluboka. dene mam pociti ze nemuzu dychat, ze dycham z tezka a po 2 minutach dychani je to v pohode a nikdo nic nevi.

 
marud  24.09.12 11:26
vynechání tepu

Zdravím všechny, co mají problémy s vynecháním tepu apod., mám tyto problémy čas od času také již několik let, vyšetření nic neprokázala, tudíž je to psychika, snažím se nestresovat a žít klidně,,, roky cvičím jógu a ta mi myslím pomohla nejvíc, hodně mě to zklidnilo a tak jestli mohu poradit z vlastní zkušenosti zkuste jógu, je to opravdu balzám na duši i tělo.

 
mara123456  06.02.13 17:57
...

Mam poruchu paniky - byl sem 3× na ekg 4× me brali krev ct mozku proste vsude vsecko ok - a pokazde kdyz si zacnu merit tep tak 4. bouchnuti zpomali z toho zacinam mit strach jednou jsem spechal na cviceni tudiz sem mel rychlej tep zmeril jsem si ho (jen prstem na zilu)a parkrat rychle bouchlo a najednou nic pak me zacali palet nohy jako kdybych stal na uhli a zacal sem jakoby ztracet vydeni tak sem hned letel na ekg a vsecko v pohode takze je to psychikou proste kdyz si zacnu merit tep tak se me hned zpomali nebo zrychli - pokud bylo ekg v poradku tak je to psychikou pro jistotu vas obednaj na ekg holter a jinak psychiatr

 
caarlos  25.02.13 08:42
Čímpak to asi je???

Neuvěřitelné!!! Je tady tolik příspěvků o vynechání tepu a všichni mají jednoho společného jmenovatele - depresi. Neráčil by se někdo z vás konečně zamyslet nad touto skutečností a vyvodit z toho nějaký logický závěr? Pokud máte všech pět pohromadě, tak byste na to měli přijít sami. Vynechání pulsu není arytmie, není to dokonce ani žádná extrasystola. Je to normální a přirozená reakce systému, který si upravuje podmínky pro své fungování (laicky řečeno). A to, že mnozí z Vás toto vynechávání vnímají, všímají si ho a považují jej za nepříjemné, nebo dokonce za nebezpečné, je pouze proto, že se příliš sledují. Většina z Vás jste příliš zahleděni do sebe a nejste schopni vnímat reálný život kolem. Výsledek takového zbytečného sebesledování za čas vede k prohlubování depresí a vzniká tzv. uzavřený kruh. Z něj lze odejít pouze jedinou cestou - totiž klidem a usměvem (z počátku i třeba nuceným). Za čas zjistíte, že se smějete sami sobě, což bývá nejlepší počátek uzdravování. 99% nemocí, pokud nemají praktickou příčinu (zlomená noha, prochlastaná játra, přežraná obezita a pod.) mají vždy příčinu ve stresu!!! Myslete na to, prosím. Začne vám být mnohem lépe. Můj kamarád z fakultky často s úsměvem říká: „Nejhorší smrt je z vyplašení“. A já této větě velmi dobře rozumím. Zkuste ji rozumět i Vy. Prima den.

 
jurajjuraj
1 příspěvek 09.03.13 06:04

Zkus brat horcik

 
Dalibor7
213 příspěvků 09.03.13 12:39
Dalibor7

Tyto potíže může způsobovat i páteř. Respektive skříplí nerv srdce, způsobený posunem meziobratlové ploténky. Jde o velmi častý zdravotní problém všek věkovích kategorií. Léčba je velmi snadná a každému rád vysvětlím, jak to zjistit a jak to dát do pořádku, jde o cvik, který zvládne každý. Stačí se jen spojit po skypu s kamerou.

 
LindaZ87  17.04.13 21:51

Dobrý den, je mi 26let a mám ty samé potíže už přes 1,5roku. Je to opravdu nepříjemné, vysilující a mám strach. EKG v pořádku, Holter v pořádku. Rozhodně se nechci cpát antidepresivama…a ani si neuvědomuji, že bych byla vystresovaná. Každému přeji úlevu a klidný život 8) přála bych si, aby to přešlo.

 
zojla911  29.05.13 12:07
prášky

Dobrý den vynechavani tepu a pak zrychleni uz mam tak deset let mam vysoky krevni tlak a myslim si ze je to psychikou vetsinou to mam v klidu a nebo kdyz usinam tak citim zrychleni srdce a pak z pomaleni jako kdybych mela srdce az v krku, a jeste bych mela dotaz beru prasky na tlak rivocor a loradur mite a bohuzel dneska mam takovy vypadek ze si nejsem jista jesli jsem si je nevzala dvakrat ma to nejaky ucinek mam na sobe neco kontrolovat dekuju za odpoved jsem trosku vystrasena :roll:

 
Martin 333  21.07.13 11:38
Není nebezpečné?

Zdravím všechny,
Po včerejší příhodě jsem hledal příspěvky ohledně podobného problému co se mi stal. Myslím že jsem byl do teď úplně v pořádku, neříkám, občesný vynechání tepu jsem přehlížel, trvalo to třeba minutu a pak byl klid a to se mi stalo třeba jednou za 3 měsíce večer když jsem ležel.
Ale včera jsem se vracel z dovolené ze slovenska a v plném provozu v Bratislavě mě vyloženě přestalo srdce bušit tak na 3 vteřiny, okamžitě se mi začalo těžce dýchat a začalo mě být blbě včetně mžitků před očima, už jsem chtěl zajet ke krajnici z posledních sil, protože jsem vezl celou rodinu a nechtěl ohrozit i ostatní, ale začalo se to zlepšovat, trochu jsem se bouchl do prsou a pořádně nadechl a odkašlal a nakonec jsem to jak se říká rozdýchal.
Jenže jsem měl celou cestu strach aby se to neopakovalo.
Už jsem se doslova viděl v penále.
Od teď už to nepodceňuji a přemýšlím co jíst a dělat aby se to neopakovalo.

 
sandrasanchezova  19.01.14 18:05
Díky, přesně

Je to pěkně napsané a přesně to sedí. Díky za tuto větu:"musíte upřímně hledat, který důvod vás tak „straší“… Protože vidím na sobě, že udržováním některých vztahů můžete taky „panikařit“ celý život… " souhlasím na sto procent!

 
kenedz63  25.11.14 01:16
Vynechávání tepu

Ahoj Dalibore7, chtěl bych tě požádat o zaslání návodu(videa), jak si pomoci
při tom, když nastane to hnusné vynechávání tepu. Nepoužívám skype, tak jem tě chtěl poprosit,
jestli bys mi nemohl poslat natočený klípek na mail.
Myslím si, že to mám od zad, protože tu arytmii u mne provází vždy bolest zad.
Předem moc děkuji.
Se všemi upřimě soucítím a přeji vám jenom dny zalité sluníčkem a bez arytmie.

 
Viky0  04.01.15 00:46
Pomoc

Lidičky mám stejný problém jako vya nemám si skym pokecat můžete mi pisnout na mail vilmatr@seznam­.cz :|

 
Martinšš  21.01.15 20:08
moje skúsenosti

Chcel by som sa s vami podeliť so svojimi zistenia mi ohľadom tohoto neduhu. Mal som podobné problemi. Najprv to bolo jedno preškolenie za mesiac, neskôr raz za týždeň, raz za deň, dva, tri až to napokon bolo asi tak 20 až 40 x denne. Po chodil som po vyšetreniach nnič mi nezistili. Mal som aj 24 hodín prístroj na zapisovanie srdcovej činnosti a nic mi nezistili.
V robote som mal šéfa ktorý má psychicky doslova týral, sústavný teror. Doma problemi s manželkou, rodičmi. Jednoducho nebolo kam ujsť pred stresom a hlavne strachom z toho kto ma kde zase za niečo zje. e. Po rokoch stresu sa to začalo objavovať. Následne som začal pociťovať zavrate, motala sa mi hlava, pocity ako keby som chodil po vode, spomenuté extrasystoly, oči mi akoby nestíhali sledovať. A iné problémy.
Zlom prišiel keď bol môj šèfko preradení na inú funkciu a mne sa pomaly začalo uľavovat. ES mi takmer vymizli aj keď občas to príde ale len chvála bohu max tak do 5 raz za deň, tak 3 ddní a potom zase nejakýcčas pokoj. Mám pocit že to príde vždy keď si na to spomeniem. Nikdy by som nepovedal čo naozaj dokáže psychika. Samozrejme treba po chodiť po vyšetreniach ale ak vám nenájdu problem tak je to s najväčšou pravdepodobnosťou V hlave. Na toto som prišiel sám po prečítanívVeľa článkov na nete. Občas ma prepad e pocit úzkosti az panický. Treba sa upokojiť pomyslieť si NIČ MI NIE JE. Z hlboká sa nadýchnem a stav je za chvíľu preč. Ťažko si to každý pripúšťa, že je naozaj problém v mysli ale až si to každý uvedomí, tak sa vám uľaví. No treba najprv vyriešiť a zzistiť semeno problému, nakoľko same od seba to neprišlo. Stres a hlavne strach dokáže aj zo silného a zdravého človeka urobiť trošku. Treba len žiť, nestihnú sa do kúta. Treba si nájsť nejakú zábavku a robiť, robiť a zase rrobiť, treba myslieť na niečo iné než na zdravie. Treba sa stretávať s ľuďmi komunikovať, Len sa hlavne neutahujte do seba, lebo to je to najhoršie. Ja som sa tohoto držal, este netvrdím že to mám uplne za sebou ale je mi lepšie, podotýkam, že som nezhltol ani jednu tabletku antidepresiva. Dával som si len tiamin (B1) alebo B-komplex. To sú vitamíny ktoré pomáhajú na uvoľnenie svalov ale aj mysle. Prajem vvšetkým veľa veľa síl a pozitívneho myslenia.

 
mima333
1 příspěvek 16.03.15 21:05
hyperventilacia

Ahojte všetci,,chcem sa s vami podeliť o môj problém, mám strach, úplne zo všetkého,,dokážem sama seba vystresovat,, stále rýchlo dýcham, zhlboka sa nádychom,,je to asi chronické, ja si to totiž ani neuvedomujeme,,až potom keď mi je strašne zle,,mám bodové bolesti srdca,,preska­kovanie, vvynechanie,,boli ma V rôznych častiach hrudníka,,,už som Z toho zúfalá,,chcela som to nejako zvládnuť sama ale nedokážem to, zajtra sa idem objednať k psychologicke na terapiu hádam mi pomôže ona,,musím v veriť :)

 
Martin52124524254  21.03.15 12:07

Dobrý den Váš problém je středně vážný. Zřejmě máte znečištěný tep, a proto vynechává.
Léčba:
1.Jezte hodně cibuli (čistí plíce i tepy)
2..Omezujte kouření (Hrozí i ucpání tepu kdybyste i přesto dost kouřila!)
3.Jezte zdravá jídla (Znečištěný tep může být právě když jíte nezdravě)

Když budete dodržovat tyto pokyny, tep bude čistčí nebo se dokonce vyčistí úplně.
Pokud to bude dále přetrvávat, tak je to velmi vážné!.
Bud se vám v srdci špatně uzavírají komory nebo máte rakovinu tepů. :!

 
dododo  11.06.15 01:13
zkuste tohle

V okamziku, kdy citim, ze mam nepravidelny tep-„skace mi srdce“,tak si 2×-3× pekne od plic zakaslu. Vetsinou se to upravi a jdu dal.

 
Tomáš H.  24.09.15 00:03
Nestačím zírat nad některými radami

Zdravím přátelé, prošel jsem si podobnými věcmi s tím tepem a jelikož jsem technicky vzdělaný člověk - ajťák, začal jsem o tom přemýšlet spíše technicky. Jediné, co mě tu udivuje jsou rady o znečištěném tepu, rakovině tepu - to snad nemyslíte vážně, že ne? :roll:

V zásadě se to dá shrnout tak, že problém je nejčastěji v hlavě, případně v páteři či hypermobilitě žeber. Coby kancelářská krysa hrbící se u počítače se mi tu a tam stalo, že mi vynechalo srdce, či jsem naopak dostal paroxysmální záchvat tachykarie - projeví se to tak, že srdce se rozjede na cca 120 - 150 tepů, to trvá pár vteřin a poté se opět vrací do normálu. Ideální na tento stav jsou tzv Vagovy manévry, nejúčinnější manévr je zatlačení jakoby na stolici. V tu chvíli se naruší dráha, která rychlé bušení vyvolává a srdce jde ihned do normálu. Základem těchto problémů se srdcem by měl být ultrazvuk srdce, krevní rozbor kvůli minerálům a Holter. Pokud je vše v pořádku, je třeba se soustředit na páteř. Při sedavém zaměstnání se níčí hrudní páteř, od které vedou nervy do hrudní kosti. Tam je kloubní spojení, které navazuje na žebra a toto spojení bývá často kámenem úrazu. Stačí blbý pohyb a žebro vyskočí z pouzdra, často se během chvilky vrátí zpět, ovšem může při této cestě skřípnout nerv, který je poblíž sinusového uzlu. Poté se mohou tyto tachykardie, přeskakování, atp spustit. Osobně jsem podstoupi fyzioterapii, kde mi byla žebra odblokována - měl jsem dlouho dobu pokoj a o srdci ani nevěděl, poté byly v práci nějaké stresy, necvičil jsem a začalo to znovu. Zjistilo se, že moje tělo je vnímavé na změny tepu, takže každé bouchnutí srdce mimo rytmus jsem cítil více, než kdokoliv jiný, diagnoza byla podrážděný sympatikus. Nasazeny mi byly AD Citalec. Po této Citalecové kůře se vše zklidnilo, byla pohodička, o srdci jsem vůbec nevěděl a to je přesně ono. Pokud je fyziologicky srdce v pořádku, jsou to často právě nervičky. Zkuste se někteří, co píšete nademnou zamyslet a zkusit se na to podívat čistě technicky…
V tomto souhlasím s CAARLOSem, který se na to dívá podobně jako já. Prostě, pokud si srdce zabuší, tak ať si zabuší, rozhodně na to neumřete. Prostě si toho nevšímejte a zkuste se spíše na tento stav naštvat. Začněte sportovat, srdce potřebuje honit, potřebuje záběr, aby se vybouchalo ve vyšších frekvencích. Pokud sedíte u kompu, či se moc nehýbete, srdce se vybije rychlejším tepem třeba právě když uleháte do postele…základem je tedy sport, vitamíny, ideálně Ca+Mg+Zn, Ascorutin na cévy a hodit se do pohody. Sám jsem se Citalecu zbavil a snažím se seč to jde…občas si srdíčko zabuší, ale tím mi dává najevo - neseď pořád u toho kompu a jdi na kolo, nebo se projít, nebo zaplavat na kryťák…prostě něco dělej… :srdce:

 
HáňaG.28
1 příspěvek 03.02.16 18:27
komunikace

Zdravím Vás tu všechny, dnes mi to nedalo, řekla jsem si že už fakt semnou není vše ok a přestože jsem se tomu bránila tak sedla k netu a začala hledat příčiny mých potíží…Nejdřív jsem našla problémy se srdcem atd - vyděšená k smrti, a pak našla tuto stránku…A uplně že zírám a říkám si sakra asi patřím sem…Mám potíže co tu zmiňujete (zítra seberu odvahu a objednám se na kardio, ale něco mi prostě říká že to je vše od psychiky…) řeším v sobě strach, nervozitu, stres, byť si myslím že jsem pozitivně naladěný člověk, ne ustrašený pytlíček, změnila jsem svůj životní styl na sportovní, ale pocity úzkosti a strachu mě často ovládají, ale co mě teď posl. dobou znepokojuje je ten tep. Dnes jsem si na zápěstí mačkala a zjistila že mi občas vynechá :-/ cejtim to jakoby u srdce a furt jsem si nalhávala to je jen něcooo to přejde…Po prvé jsem to zažila už dávno cca před 10-15 lety (teď mi je 28 ) ale vždy to bylo párkrát za den a pak zas třeba pul roku nic…Jenže posl.rok jsem zažila veliké změny, rozchod, stěhování do jiného města, jiná práce - ta změna je super ale vnitřně jsem hodně nervozní z nějakých věcí situací a to vynechávání tepu jakoby pociťuji skoro každý den…A nejvíc samozřejmě když na to myslím jenže na to myslím každý den, ráno vstanu vše ok a jakmile si řeknu haa tep tak to začne :-/ Pak když je chvílí klid tak jsem mega štastná v klidu ale jakmile my to myšlenka vnukne tak zas to začne. Dřív jsem to neřešila, bylo to občas ale ted to je pořád a tak s tím už musím něco dělat…Jinak takové ty strachy že mi něco vážného je a že co když umřu atd pociťuji též…V loni mi bylo tak jako hrozně tak jsem byla u homeopatičky a udělalo mi to hrozně moc dobře, pak jsem právě měnila svůj živ. styl - strava a sport a je mi z toho strašně moc dobře ale ty tepové stavy mě hrozně sráží…Nu trochu jsem se rozepsala, chci Vás poprosit - pokud tu ještě někdo bude reagovat kdyby se vám chtělo písněte mi na e-mail, budu moc ráda za jakékoli info a pokec s někým kdo cítí něco podobného ;-)

Díky moc a všem přeju jen krásné dny bez těchto hnusných stavů ;-) :-)

můj mail : ***

Edit admin 5.2.2016 - odstranění kontaktu

 
janmolinek  23.03.16 03:24
35 tepů/min

Jací jsou dneska lékaři mi rozum nebere. Jsem diabetik(2) na inzulínu a léta si u své lékařky stěžuji na vynechávání srdce, někdy i 3-5 tepů, většinou v lehu, a musím se rychle zvednout a zamávat pažemi a znova ho „nastartovat“. Nedělo se to stále a proto se to na jednodenním „holtru“ neprojevilo a lékařka mne stále přesvědčovala, že to není možné, že se jedná o extra systolu. Bral jsem léky na tlak, ale stále byl vyšší. Zvyšoval se a někdy až na 180. Diastola byla většinou v normě. párkrát se stalo, že mi tlak vyletěl až přes 220/110 a v nemocnici mi ho na pohotovosti srovnali a šel jsem domů. Tep nikdy nikdo neřešil, ač jsem na to vždy upozorňoval. Chodil jsem do fitka a docela jsem si tam dával zabrat. Je mi 66let a zvedal jsme na lavici 160kg na benč. Loni jsem šel do důchodu a tak jsem léto trávil na chalupě. Mám nadváhu a ze sportu mě dost zlobí kolena, takže chůze mi dělá potíže. Tím, že jsem necvičil jsem přibral 30kg za rok (už jsem to před tím měl taky, ale shodil jsem to) a začaly potíže. Tep se mi kolikrát tak snížil, že jsem nemohl dýchat a naměřil jsem i 35/min. To už jsem volal pohotovost. V nemocnici mi řekli, že jsem těžkej kardiak a nesmím ani nikam sám chodit. Jeden ruský doktor mi dokonce řekl, že 40tepů v klidu není tak málo (mám 145kg) a tak jsem se ho zeptal, zda vystudoval medicínu. Dávali mi valfarin (prý nezabíral) a že mne čekají elektrošoky pod narkózou. Otékají mi nohy jako konve i když beru furon. Nejprve mi fitko zakázali a pak mi arabský lékař řekl, že mohu chodit cvičit a že to od srdce není, to že je OK. Pustili mne domu a doma to začalo znovu.
Musím ale napsat, že jsem šel do nemocnice proto, aby mi srovnali cukr, který jsem měl stále okolo 12-14 a i přes dietu nešel dolu. V nemocnici mi dávali takovou dietu, že jsem po ní měl cukr najednou 22-25 a od té doby se mi nedaří to sundat alespoň po 15. Píchám si 4× denně.
Doma, jak tak stále zjišťuji, když mi není OK, co to může být a měřím si přitom tep i tlak, někdy to bouchne 2× a nic (to už je to poznat) a někdy třeba 6-8 a pak nic, ale když to není ani polovina, tak je to zlé. Začal jsem měnit polohy a zjistil jsem, že když si sednu do křesla a narovnám záda a hlavu, tak najdu polohu, kdy mi to buší zcela normálně. Stačí ale abych jen sklonil hlavu a okamžitě to začne vynechávat Mám ze sportu problémy prakticky s celou páteří a tak ji srovnat není moc příjemné. Někdy musím hodně zvednout hlavu, aby to bylo OK. Zatím jsem to lékařům neříkal, jdu tam za 3 neděle, tak jsem zvědav co mi k tomu poví. Potřebuji shodit kila, tak jsem znovu začal chodit do fitka, zatím jen tak zlehka, ale pokud to bude „držet“, tak z intenzivním. Uvidím za čas jestli umřu nebo se to zlepší.

 
janmolinek  23.03.16 03:40

Pro caarlose…
V ČR je 250.000 lidí, kteří mají takovéto potíže se srdcem. Polovina z nich do pěti let umírá. To jsem dneska četl v TV na teletextu.
Nemáte pravdu s tím „přílišným“ sledováním. Je to jakási formulka, když se neví co to je, tak se použije a dělají tak i lékaři což je už špatné. Lékařům jsem na to odpovídal, že si tep měřím v okamžiku, kdy mi není dobře a nemohu dýchat. Tím zjistím, že je tep nižší a že vynechává. Když doma ležím na gauči, sleduji TV a najednou mám málo vzduchu, změřím si tep a zjistím to tak, není to žádným přehnaným sebesledováním. A protože to lékařka podcenila a já jí věřil, došlo k tomu, že jsem se dostal na úroveň 35 tepů/min. Kdybych byl Bikila Abebe, tak bych s tím byl možná i spokojen.

 
Květa 111  03.05.16 15:05
Nepravidelnost a fibrilace síní

Zdravím všechny, čtu tady příspěvky týkající se nepravidelnosti tepu…já s tím bojuju už víc než 10 let a zhoršuje se to. Vyšetření- EKG, Holtr 24 hod. Echo srdce, vše v pořádku. První roky potíže tak 3-5 krát do roka, bez léků, jen kontroly a že to není nebezpečné. Pak záchyt přímo při potížích na Holtru-DG -fibrilace síní. V psychickém vypětí se to horší. Beru na to léky, už to bylo časté i 2× do měsíce. Zase tak bez rizika to není…hrozí při nepravidelnosti vytvoření sraženiny, která se může utrhnout a způsobit ucpání cévy v plicích, nebo v mozku. Teď po 10 letech mám brát léky na ředění krve. Zvažuji ablaci(zavedení katetru přes tepnu do srdce) a spálení tkáně, která ty arytmie způsobuje… MÁ S TÍM NĚKDO ZKUŠENOSTI? Děkuji

 
Libor 1978  12.05.16 20:20
Nepravidelný tep

Taky mám zkušenosti s nepravidelným tepem. Občas jsem měl ojediněle pocit, jako by mi srdce nadskočilo. Takové jakoby žduchnutí v hrudníku. Jednou, nebo dvakrát to žduchlo a pak třeba měsíc nic. Cca 10 let. Neřešil jsem. Před 5 týdny mi to žduchnutí v hrudníku začalo dělat jen večer a třeba hodinu. Po týdnu to začalo už i dopoledne a pokračovalo celý den. Při tom „žduchnutí“ jsem si všiml, že mi tepnou neprochází krev. Můj doktor mě odeslal na ekg holer a 24 hodinové měření.
Nebudu zbytečně napínat. Dle výsledků, mám nadprodukci adrenalinu. Dostal jsem lék SECTRAL 400mg a zatím beru půlku každý den ráno. Hned první den asi hodinu po polknutí první půlky léku problém zmizel. Zatím 3 dny, ale problém je pryč. Lék prý budu prát stále, prý do „mužského“ přechodu. Prý to není nebezpečně, ale řesit se to musí. Tak třeba jsem pomohl, nebo někoho uklidnil. Mějte se.

 
Gira  09.08.16 22:08
vynecháváni tepu

Martinko a zeptím se, nechrápete náhodou? Jestli áno, tak by celý problém já vidšla spánkové apnoe, ten samý problém jsem měla přesně jako Vy.

 
Gira  09.08.16 22:10

Zeptám, pardon, viděla,..

 Váš příspěvek