Správné dýchání při posilování

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Danuška  18.05.09 02:52
dýchání při posilování

Jak mám správně dýchat při posilování? Mám s tím vážně problém, vždycky se příšerně zadýchám a motá se mi potom z toho hlava. Když se soustředim na to, abych správně dýchala, cvičím špatně… tak mi poraďte, jak mám správně dýchat. děkuju!

Reakce:
 
Rebarborka
2 příspěvky 28.03.10 21:31

většinou se při zátěži vydechuje a naopak, takže pokud budeš dělat sedy lehy, tak při zvedání vydechuješ,a když si leháš tak se nadechuješ

 
zgoody  24.11.10 13:59
Dost dobra otazka Danuska

Pre ostatnych co maju posmesky. pretoze spravne dychanie pri posilnovani a vobec pri roznorodych fyzickych aktivitach je zakladom pre efektivne cvicenie. Nespravne dychanie zbytocne zatazuje organizmus a trpi pri tom najviac srdce. A cela namaha tak pride nanivoc.

Nadych je sprevadzany vzdy vo faze uvolnenia, ako napr. pri peck-decku (stroj na posilnovanie hrudniku) vo faze ked ruky vracaju stroj do pokojoveho stavu a vzapeti ked tlacime plynule vydychujeme. Takze prakticky kazde stiahnutie svalu, ked prekonava namahu, sprevadza vydych a pri jeho uvolneni ked sa silove posobenie presuva do pokojoveho stavu zase nadych. A taktiez je dolezite v ziadnom pripade nezadrziavat dych. To je to najhorsie co mozes pre telo spravit. A taktiez vydych (ustami a nie nosom) by mal trvat dvojnasobne dlhsie ako nadych, aby sa z tela co najviac kyslicniku uhliciteho a telo tak pri nadychu nabralo co najviac kysliku. Kedysi som to robil aj ja a riadne sa mi z toho krutila hlava. Dnes si davam na spravnom dychani velmi zalezat aby som bez ujmy na zdravi dosiel po svojich.

 
Sajmon 315  08.12.11 19:30

Zjednodusene: v pozitivnej casti cviku vydychujeme a v zapornej casti cviku sa nadychujeme.

 
Tom69
172 příspěvků 08.12.11 19:38
to Sajmon

Tos fakt zjednodušil. Člověk který se ptá na dýchání při posilování, nepochybně netuší, co je to pozitivní a negativní část cviku. A než vlezu pod železo, tak je potřeba se rozcvičit a zařadit do rozcvičení i aerobní složku /stac.kolo, běž.pás, ap/. Bud pozdraven:-) Tom

 Váš příspěvek